Veri merkezi , bir kuruluşun Bilişim operasyonlarını ve cihazlarını bir merkezde, verilerini depoladığı, yönettiği ve kullanıma açtığı yerdir.Veri merkezleri bir ağın en kritik sistemlerini barındırır ve günlük operasyonların sürekliliği için hayati öneme sahiptir. İş ile ilgili bu süreçlerin güvenli ve sağlıklı yürüyebilmesi için , operasyonel veri akışına hızlı ve güvenli bir şekilde kaydedip erişmenin dışındaki başka iş ve süreçleri de kapsar. Veri yedekleme veya veri kurtarma işlemlerini optimize etmede, çalışanlara veya müşterilere verilerin akışında ve işletmelerin şimdi ve ileride nelere sahip olduğunu gösterebilen analitik işlemlerle büyük verilerin kullanılmasına yardımcı olabilir.
Veri merkezi tasarımları benzersiz olsa da, bir veri merkezi internete güvenli bir şekilde açık ve kullanıcıların güvenlik ve performanslı bir şekilde veriye ve uygulamalarına eriştikleri bir yerdir. Veri merkezi nedir sorusuna genel olarak yedekleme donanımı, yedekli güç altyapısına sahip, yangın uyarı ve önleme tesisleri ve klima gibi ısı/nem düzenleyici bileşenlerin yanı sıra sunucular, ağ cihazları ve güvenlik duvarları gibi BT varlıklarını barındıran bir depodur diyebiliriz.
Bir veri merkezi karmaşık (özel bina) veya basit (yalnızca birkaç sunucunun bulunduğu bir alan veya oda) olabilir. Ayrıca, bir veri merkezi özel veya diğer işletmelerle paylaşılabilir durumda da bulunabilir.
Veri merkezi hizmetleri :
Veri merkezi hizmetleri, bir veri havuzunun çevresinde düzenlenen ya da bir işletmeye ait bir verinin depolanması, yönetimi, erişimi ve kesintisiz çalışması için gerekli olan bileşenleri kapsamaktadır.
Veri Merkezi hizmetlerin bir çoğu, fiziksel yapılar içerisinde yeterli çevre ve güvenlik donanımını kurmanın yanı sıra yedekli güç ve geniş bant internet bağlantısı gibi hizmetlere yönelik ihtiyaçları karşılamak da gereklidir.
Veri merkezlerinin acil durumlarda bile çalışır durumda olması en büyük kriterdir. İşletmelerin aşağıdakileri içeren hizmetleri kullanarak maliyet tasarruflarını, iş sürekliliğini ve siber güvenlik ihtiyaçlarını gerçekleştirmeleri mümkündür:
-
Veri merkezi fiziksel yapısı
Tesislerin tasarımı (inşa / yenileme ve genişleme), is ve güvenlik sertifikaları uyumluluğu.
-
Veri merkezi işlemleri
Günlük işlemler, izleme ve raporlama, güvenlik değerlendirmeleri.
-
Veri depolama
Bulut tabanlı depolama, danışmanlık hizmetleri, günlük işlemler, uygulama hizmetleri, izleme ve raporlama, ürün destek hizmetleri, güvenlik hizmetleri.
-
Sunucu barındırma
Bulutta barındırma, sanal sunucu paylaşımı.
-
İş sürekliliği ve felaket kurtarma
İş kurtarma, işi yeniden başlatma, bulut tabanlı felaket kurtarma ve yük kontrolü, acil durum planlaması, kriz yönetimi tesisleri ve hizmetlerini kapsar.
DOST olarak ;
-
Donanım kurulumu ve bakımı
-
Kesintisiz ve yedekli güç sağlama
-
Veri yedekleme ve arşivleme
-
Kontrollü Internet erişimi
-
E-posta hizmetleri
-
Kullanıcı kimlik doğrulama ve yetkilendirme işlemleri
-
Çeşitli güvenlik duvarı ve anti- malware uygulamaları
-
Dış kaynak süreçlerinin yönetimi
-
Felaket kurtarma ve iş sürekliliğinin sağlanması
-
Etkili ve 7/24 teknik destek
Bu deyimlere sahip , önceden bu süreçleri yaşamış, iş ve süreçlerini planlayarak yürüten DOST 'un Hizmetlerinden yararlanabilirsiniz.